fredag 30 mars 2012

Loppis

Häromdan hängde jag på min vän & hennes Volvo till en stor loppis i Fornåsa, mitt i Östergötland (eller mitt i vet jag inte, jag har inget lokalsinne så jag vet sällan riktigt var jag är när jag inte är där jag brukar vara. & knappt ens då. men i Östergötland är det i alla fall) (tror jag) Grejen med den här loppisen är att den är så vansinnigt stor. Det är så galet mycket grejer så man får nån form av overloadsymtom efter ett tag. Som synes nedan. Ganska dyrt tyvärr, & svårt att se skogen för alla träden liksom, men det går att fynda om man anstränger sig lite. Värt ett besök i vilket fall om ni råkar befinna er i Östergötland, bara för allt ögongodis!


Det här fick följa med mig hem; två brickor, en orange ljusstake, ett gäng pepparkaksformar & ljusmanschetter i plåt, en trasig lampstomme, två gamla koppar, en finfin duk, en medaljongtapetbit & en hög med tillknycklat turkosmönstrat hyllpapper.


& som om det inte var nog med det hittade jag två gardinlängder av det här tyget på en av 2ndhandbutikerna i stan förra veckan. The loppisgodess is with me!



Fridens liljor 

/ Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...