onsdag 5 september 2012

Wii!

 

Jag vann auktionen av Hedvigs & hennes farmors fantastiska löv!! Så nu får du äntligen veta vart det tar vägen Hedvig, har sett att du varit nyfiken men kunde inte låta bli att hålla dig på sträckbänken lite till ; )

Nu återstår bara att klura ut nåt bra sätt att sätta upp det hemma. Hade nån vision om att det skulle sitta högt upp på väggen i hallen men inser att vi har så lågt i tak så man kommer nog slå huvudet i det. Får se vad som går att hitta på när vi får hem det. 

Var och såg utställningen Hemslöjden 100 år på Liljevalchs i somras & instämmer med de flesta bloggare som jag läst att den var helt galet fantastisk. Grymmast var såklart löven men när jag kom dit hade batterierna i kameran tagit slut för länge sen. & de har nog de flesta av er ändå sett massa bilder på redan. Nedan några av mina favoriter från de första rummen innan batterierna tog slut. Tråkigt var, som flera andra också tyckt, att det var så lite info om hantverkarna och tankarna bakom. Förstår inte varför man inte sätter upp åtminstone lite kortfattad info?!




Fridens liljor

/ Sofia




3 kommentarer:

  1. Verkligen kul att se för en som inte hade möjlighet att ta sig dit!

    SvaraRadera
  2. Men så fantastiskt!!!!! Har inte haft tid att blogga runt på flera dagar och så har man missar det här!!! :D

    Jättekul! Och det känns bra att lövet fått en värdig ägare. Nu ska jag meddela farmor också. Och så får du gärna posta en bild på var det blir uppsatt sen! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Och farmorn blir lika glad! Mitt råd är att sätta det så högt att ingen fastnar i/gör sig illa på taggtråden!

    Monica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...