måndag 20 maj 2013

Lampor & magneter

Är sjuk som en kastrull i nåt virus värre än en mancold (hallå, skulle inte dagisvirustiden vara över nu?!) så idag har jag legat i soffan med datorn i knät hela dagen. Vilket i alla fall inneburit att jag haft massa tid att stoppa in foton från kameran. 


För ett tag sen blev belysningen till storasysterns skrivbord klar. Två loppade lampskärmar strippade från sitt tyg + sprayfärg och bollfrans.


Liksom en hemmagjord magnettavla. Tog en spånskiva från kollektivsnicken, målade med magnetfärg (härifrån) många många många gånger för att den skulle bli tillräckligt magnetisk & spraymålade sen. Magneterna är gjorda av loppade gamla knoppussel (idé från pinterest såklart) & knappar (som kylkåpsmagneterna)


Å så här blev det. 

Febriga vårhälsningar

/Sofia

5 kommentarer:

  1. Så fin! Har en stor fin lampskärm som jag skalat av allt på men kan inte bestämma mig för hur den ska se ut nu för att tilltala mig, fick lite inspiration av din iaf! :)

    SvaraRadera
  2. Men hallå! Det ser ut som en bild i en inredningstidning liksom! Sjukt snygg gul färg på lampskärmen, och jag gillar knopp-pusselidén. Måste komma ihåg det :-)
    Kram o krya på dig massor nu♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...