måndag 7 maj 2012

Mixerbordmössa

Dagens bidrag till Klockarbarns återbruksutmaning blir detta; en skyddande mössa till sambos mixerbord som införskaffades nyligen. Då det står mitt i vardagsrummet behövdes någon form av damm, barn- och bollskydd, så jag sydde som ett lock av en gammal gardin. Gjorde en applikation av ett par gamla tunna jeans men upptäckte sen att själva baksidan av applikationen, dvs bara sömmen, var mycket snyggare så det fick bli utsida istället. Ovansidan har två tyglager, varav det innersta är öppet i kortändan så att det går att stoppa i en pappskiva som stadga och extra skydd mot bollar och andra flygande föremål.



3 kommentarer:

  1. Åh en sån skulle min sambo behöva! Smart! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, när jag läste rubriken hann jag börja fundera över exakt vilken del av mixerbordet som du lyckats göra om till mössa. :)
    Smart och snyggt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...