lördag 6 oktober 2012

Piratunderbyxor


Storasystern är i akut behov av underkläder så jag ritade av ett par köpeunderbyxor & klippte ut 4 par av trikåreststuvar. Fast bara ett par har blivit färdiga. Det var liksom inte så kul som jag tänkte. Det färdiga paret blev i alla fall fina & sitter som en smäck även om de inte direkt täcker det akuta behovet. Sydde sömmarna på rätsidan så det inte skaver & stickade ner dem.

Material:
reststuv av pirattrikå från Mjuka tyger, resår från Bibbis

Mönster:
avritat

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är roligare att sy trosor till sig själv. Jag har sytt 5 par till mig och blir lika sur varje gång jag måste ta på mig köpetrosor. De sydda är SÅ mycket skönare. Mina köpetrosor trodde jag var sköna ända tills jag sydde mina första. När man gjort ett par stycken kommer man på hur man snabbare kan göra dom.

    SvaraRadera
  2. Nu kände jag att jag ville ha pirattrosor. Jag instiftade för några år sedan begreppet "gladtrosor". Har man en dålig/tung dag så tar man på sig ett par av dom och sen, när man minst anar det, (oftast i samband med toabesök:)) då får man syn på dom och vips!

    SvaraRadera
  3. Sy de övriga tillklippta också, och sen är du högst troligt fast! Jag sydde ett par barntrosor, som inte ens blev riktigt klara, och sen blev de liggande säkert ett halvår. Just för att det inte var så roligt. Men sen vid nästa försök blev de bra, och sen måste jag bromsa mig för att alla lådor i garderoben inte skall fyllas av trosor...Så roligt att kunna sy något så fint och användbart av "ingenting"! Jag ser tros/kalsongpotential i alla trikåsnuttar som blir över...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...