tisdag 6 december 2011

Glitter & pirater


Mycket pyssel med storasystern på sistone. Mysigt. Äntligen har hon blivit så stor att hon kan vara lycklig & nöjd utan att jag varenda dag behöver stå & hacka tänder, leka kurragömma & låtsas gilla åka rutschkana på kalla lekplatser med tusen andra skrikiga snoriga ungar. Leka är liksom inte min grej. Men nu har jag alltså fått en pysselallierad & i like it a lot. Dessutom kan man dricka kaffe & lyssna på musik samtidigt.

Igår satt vi i två timmar & pysslade passionerat medan lillasystern sov. 


Storasystern gjorde en piratflagga.


Och en ros.


Och jag gjorde kort. Har egentligen svårt för det här med kort. Vad ska man liksom med dem till, man kan ju inte använda dem till nåt? Man sätter upp de man får på kylen som blir alldeles överfull & sen kan man inte slänga dem för de är så fina & så måste man köpa fler magneter & sen får de till slut inte plats & så kan man ändå inte slänga dem för de är små konstverk så då måste man spara dem i en låda & så blir det massa lådor med kort & då ser man dem ju ändå inte & så tar de massa plats.

Men så behöver man ju ändå alltid kort att sätta på paketen när folk fyller år & har kalas (& det är det ju alltid nån som gör nuförtiden. Ofta fyra år.) & då är det väl själva den om man ska behöva gå & köpa kort när man är en pyssler. Så då gjorde jag kort ändå.


1 kommentar:

  1. Vilken fin piratflagga :)
    Annars gillar jag korten med vimplar väldigt mycket, enkla men festliga.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...